Friday 2 December 2011

OMBAK RINDU...

tadi aku rasa nk brniaga..nk bukak kdai...tbe2 rasa nk p kl tgok filem yg hangat diperkatakan skrg...'OMBAK RINDU'...citer ni xlah best sgt berbanding membaca novel ..tp okeylah....jln ceritanya membuatkan aku rindu pada watak2 yg trdapat dlm novel tu..menghayati watak ketika membaca xsama dgn menghayati watak yg dilakonkan oleh org lain...lalu aku bermonolog sndiri....andai aku di tempat izzah...adakah khidpan yg dilalui bgitu perit dan sukar???dan andai aku dtempat mila emylia..adakh khdupan itu bgitu hina untuk dipijak2?
lau Tringat kngn lampau...di saat diri mula mengenal cinta..dan akhirnya berlalu bgitu saja...diri dilanda ombak yang menghempas pantai...sperti tiada psangnya air dan tiada surutnya pasir..
sdgkan diri ini perlu redha krn 'REDHA ITU IKHLAS' DAN 'PASRAH ITU MENYERAH'...lalu aku akui...aku hanya pasrah dengan apa yg pernah berlaku krn aku telah meredhakan segala ketentuannya...
smoga ombak yg diredah pd hari ini membawa aku ke pantai tanpa hanyut..
_PMS_

No comments:

Post a Comment