Sunday 4 December 2011

AKU ANAK FELDA

selamat malm dan salam sejahtera buat semua...
tadi aku pergi program HARI INTERAKSI PERSADA kat nur laman bestari batu caves selangor..ulu yam...program macam2...yang aku xdapat lupa waktu check point ke 4..kena rendam diri dalam selut yang penuh dengan tanah liat...bau nya yang amat dahsaattt...membuatkan aku tidak mampu melupakan saat itu...namun bgitu..aku berjaya menjaga wajahku daripada dibaluti selut dan lumpur2 itu..hahaha..nampak hebat disitu...
ape nak heran..AKU ANAK FELDA....setakat selut dan lumpur..lebih dari tu AKU ANAK FELDA pernah lalui...bermain dengan parit2 dan longkang yang busuk...kebun2 sawit yang penuh dengan lecak dan becak...kerana AKU ANAK FELDA....
teringat zaman kecik2 dulu...AKU ANAK FELDA harus..perlu dan terpaksa ikut mak dan abah..pergi kebun sawit untuk menyawit buah2 sawit yang telah masak...
ku kutip biji2 peroi yang bertaburan sambil memakai sarung tangan yang tebal...hahahah
teringat jugak sewaktu abah memanggil '''adek...tolak buah tu ke bawah.'..lalu ku tendang sawit itu dan bergolek2 lah ia ke bawah...dushhh...dush...
teringat juga saat perut ku sakit....''makk....adek sakit perut..nak yak.'''..lalu berkata lah emak kepadaku..'tu..kat bawah tu ada parit''...
teringat juga aku ketika menaiki motorsikal Yamaha SS..sambil membawa kereta sorong di belakang...melalui jalan2 yang penuh lopak dan berliku...
ahhh...AKU ANAK FELDA yang kuat...sehingga aku begitu tabah mengharungi hidup ini...
terima kasih EMAK dan ABAH..
TERIMA KASIH FELDA..
FELDA NO 1 DI DUNIA..

No comments:

Post a Comment